GLOBE retked ja õppepäevad Ukraina õpilastele Eestis

GLOBE Eesti korraldas retki ja õppepäevi, mille eesmärk oli toetada hariduslikku ja kultuurilist integreerumist ja tutvustada GLOBE tegevusi. Programm aitas luua sidemeid Ukraina ja Eesti õpilaste vahel ning tutvustas osalejatele Eesti looduslikku keskkonda ja looduskaitset GLOBE tegevuste kaudu.

Eesmärgid Nende õppepäevade peamised eesmärgid olid:
• Tutvustada Ukraina õpilastele Eesti looduslikku keskkonda ja looduskaitset.
• Edendada kultuurilist ja hariduslikku integreerumist Ukraina ja Eesti õpilaste vahel.
• Toetada keelekümblust ning tutvustada lihtsat keskkonnasõnavara.
• Laiendada GLOBE kogukonda ja julgustada huvi keskkonnauuringute vastu.

Igal matkal või õppepäeval osales kuni 20 õpilast, sealhulgas nii Ukraina kui ka Eesti osalejad. Retked toimusid erinevates Eesti piirkondades, kus sihtkohad valiti osalevate koolide poolt. Iga asukoht tõi esile unikaalseid looduslikke omadusi või konkreetseid maamärke. Tegevused olid mitmekesised ja integreerisid GLOBE mõõtmisi ning vaatlusi, aidates osalejatel siduda keskkonnaõpe praktiliste näidetega.
Tegevuste näited:
• Kalastusretk seotud hüdroloogiaga.
• Linnuvaatlused koos maakatte ja mikrokliima vaatlustega.
• Jalgrattamatkad, et uurida vaba aja veetmise võimalusi.
• Merevee ja jõevee võrdlemine.
• Paljandite ja mikrokliima uurimine.
• Maakattetüüpide ja elupaikade uurimine biomeetria kontekstis.
Tüüpiline matkapäev koosnes:
• Sõidust sihtkohta.
• Struktureeritud õppeprogrammist või matkamisest asukohas.
• Tagasisõidust kooli.

Programm keskendus keskkonnaõppele, andmete kogumisele ja aktiivsele osalemisele GLOBE protokollide järgi. Giidid ja õpetajad kohandasid tegevusi vastavalt iga sihtkoha eripärale.

Projekt oli suunatud Ukraina ja Eesti õpilastele GLOBE koolides üle Eesti. Projekt kestis oktoobrist 2022 kuni detsembrini 2024 ning selle raames viidi läbi 36 GLOBE matkamis- ja õppepäeva, milles osales 789 õpilast.

Kogu projekt tutvustas edukalt Ukraina õpilastele Eesti loodust ja edendas kultuurilist ning hariduslikku integreerumist Eesti eakaaslastega. Peamised tulemused hõlmasid:
• GLOBE kogukonna tugevdamist Eestis.
• Keskkonnateadlikkuse suurendamist osalejate seas.
• Uute õpilaste kaasamist GLOBE programmi ja huvi tekitamist selle vastu.
• Positiivsete koostöö- ja kaasamiskogemuste loomist Ukraina noortele.

Projekt näitas koostöö- ja looduspõhiste õppealgatuste potentsiaali edendada integratsiooni, keskkonnahoidu ja kultuurivahetust. Paindlik struktuur võimaldas koolidel kohandada tegevusi vastavalt kohalikele tingimustele ja ressurssidele. Kokkuvõttes oli programm edukas, illustreerides looduskeskkonnas toimuvate kogemusõppemeetodite väärtust kogukonna loomisel, keskkonnateadmiste laiendamisel ja õpilaste integreerimisel.

GLOBE Estonia organized hiking and learning days as part of an initiative to support educational and cultural integration.

Objectives

The primary purpose of these learning days in nature was to introduce the Estonia’s natural environment and conservation efforts to Ukrainian children and Estonian students through GLOBE activities. The program also aimed to support language immersion and facilitate the acquisition of simple environmental vocabulary.

Participants

Each hike or learning day accommodated up to 20 students, including Ukrainian and Estonian students. There were no age restrictions for participants, ensuring inclusivity for students of all school levels.

Activities and Locations

The hikes were held in various regions of Estonia, focusing on the unique natural characteristics of each area or highlighting specific landmarks. Destinations were chosen all around Estonia by schools. Hikes were diverse and helped to introduce different observations (e.g. connecting fishing and hydrology, birdwatching with land cover and microclimate, bike trip to understand recreational opportunities, outcrop and microclimate, comparison of seawater and freshwater from river, land cover types and habitats in connection with biometry).

The hikes included GLOBE measurements and observations, introducing participants to the GLOBE program. Tour guides and teachers selected protocols relevant to the locations. Activities comprised:

  • Travel to the destination
  • A learning program or hike at the destination
  • Return travel to school

Learning activities focused on environmental studies, including GLOBE observations and data collection.

Project Scope

The initiative targeted Ukrainian and Estonian students from GLOBE schools across Estonia. The program ran from October 2022 to December 2024. During the project 36 GLOBE hiking/learning days were conducted around Estonia and 789 students participated.

Outcomes

The project aimed to introduce Estonian nature to Ukrainian students while fostering integration with their Estonian peers. The involvement of Estonian students supported the cultural and educational integration of refugees. Additionally, the project expanded the GLOBE community in Estonia and raised environmental awareness among participants.

An anticipated impact was the recruitment of new students into the GLOBE program, encouraging interest in environmental research and studies.

Specific Trips

Several hiking and learning events were successfully conducted, including (some examples):

  • Bike trips
  • Pakri island (boat trip), 
  • Viljandi American Centre.
  • Narva river and Baltic Sea
  • Fishing excursion
  • Trips to the seaside (including island Hiiumaa, Audru polder, and Lake Peipsi)
  • Adventures at Nõiariik and Ähijärv
  • Suur-Munamägi and Hinni outcrop.

Reflections

The project’s structure allowed for flexibility to adapt to resources and local conditions. Its success demonstrated the potential of collaborative, nature-based educational initiatives to enhance integration and environmental stewardship.

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga