Skip to content
- Loodusvaatlused, GLOBE vaatlusandmetega tutvumine:
- GLOBE andmeid saab kasutada huvipakkuva ala uurimiseks uurimisala, asukoha ning teiste parameetrite abil otsinguid tehes.
- Uurimisprojekti kavandamise (vaadake III sammu allpool) raames võib lasta õpilastel oma projekti jaoks ise GLOBE protokolle kasutades andmeid koguda ning neid võib-olla koos teistes koolides kogutud andmetega kasutada.
- Võrdlemiseks või GLOBE andmetele lisa pakkumiseks saab kasutada teisi andmeallikaid.
- Uurimisküsimuse sõnastamine:
- Looge õpilastele võimalusi teha ajurünnak küsimuste kohta, mida nad uurida tahavad.
- Aidake õpilastel teha kindlaks üks või mitu küsimust, mida nad uurida sooviksid, mis:
- neid huvitavad;
- millele saaks osaliselt või täielikult GLOBE andmeid või protokolle kasutades vastata; ja
- oleksid mõistliku ulatusega ning millele oleks võimalik etteantud aja jooksul vastus leida.
- Vajadusel julgustage õpilasi projekti käigus küsimuste juurde uuesti tagasi pöörduma.
- Uurimisplaani koostamine ja uurimisprojekti kavandamine:
- Laske õpilastel koostada täpsete sammudega uurimisplaan, mis oleks neile uurimise ajal juhendiks, ning kus oleks kirjas, millised õpilased iga ülesande eest vastutavad.
- Aidake õpilastel kindlaks teha nendele kättesaadavad allikad (näiteks kohalikud teadlased).
- Aidake õpilastel paika panna aja- ja ruumiskaalad, milles nad töötavad.
- Laske õpilastel kindlaks teha, milliseid andmeid nad oma küsimus(t)ele vastamiseks koguma peavad.
- Vaatluste ja mõõtmiste tegemine:
- Laske õpilastel sobiva ajaperioodi jooksul ja sobivas kohas vajalike mõõtmiste tegemiseks kasutada GLOBE protokolle.
- Laske õpilastel andmete GLOBE andmebaasi sisestamiseks kasutada GLOBE veebilehe andmesisestuslehti.
- Aidake õpilastel omavahel ühendada erinevad andmeallikad, mida nad kasutavad, nagu näiteks nende enda andmed, teiste GLOBE koolide andmed ning väliste andmeallikate andmeid, et nende uurimisküsimus(t)ele vastamiseks piisavalt andmeid saada.
- Andmete analüüsimine:
- Laske õpilastel oma andmete selgeks ja lühikeseks esitamiseks teha tabelid ja graafikud.
- Aidake õpilastel kindlaks teha ning sooritada kogutud andmete analüüsimiseks sobivad matemaatilised operatsioonid. Analüüs peaks keskenduma õpilaste kindlaks määratud uurimisküsimus(t)ele vastamisele.
- Järelduste tegemine, uurimistöö kirjutamine:
- Paluge õpilastel oma andmeanalüüsi kohta järeldused teha. Kas nad saavad oma algsetele uurimisküsimus(t)ele vastata?
- Kui õpilased ei saa küsimus(t)ele oma kogutud ja analüüsitud andmete põhjal vastata, võivad nad rohkem andmeid koguda, teistsuguse analüüsi teha või oma algsed küsimused uuesti üle vaadata.
- Paluge õpilastel selgitada teisi teguviise, mida nad oleksid oma küsimustele vastamiseks kasutada saanud.
- Tulemuste ja järelduste esitamine:
- Õpilaste protokoll peab järgima hästistruktureeritud paigutusviisi, et uurimisprojekti tulemused lugejatele selgelt edasi anda. Seega järgige palun nii täpselt kui võimalik juhiseid õpilasuurimuste protokolli vormistuseks.