GLOBE õpetajate seminar 2010 – kuidas sõnastada uurimisküsimust?

2010.a. GLOBE õpetajate sügisseminar toimus lumetormise ilma kiuste. Märkteemadeks olid süsinikuringe ja uurimuslik õpe.

Süsinikuringest üldiselt rääkis TÜ professor Tõnu Oja (videosalvestust sellest ettekandest saab vaadata aadressil http://uttv.ee/naita?id=3776), GLOBE programmi konteksti tõi selle TÜ teadur Anne Laius. Päeva lõpetas Imbi Henno ettekanne, kus ta analüüsis värskelt avaldatud PISA testi tulemusi.

Teisel päeval tegime läbi metoodika, kuidas viia õpilased vaatluste ja analüüsiga uurimisküsimuse püstitamiseni. Pildigaleriis on ka näha kollaseid lipikuid täis pikitud pilte, kust õpilasteks kehastunud õpetajad valisid välja kolm seostatud protsessi, mis oleksid ka looduses mõõdetavad ning sõnastasid nende põhjal uurimisküsimuse. Sedakorda küsisime:

  • Kas taimkatte tüüp ja mull omadused on omavahel seotud?
  • Kas sipelgate liikumise kiirus sõltub suunast (pesa poole või sellest eemale, üles või alla).

Tutvusime ka värskete GLOBE tööjuhendite ja mängudega ning Vernier andmelugejate ja anduritega.

Rääkisime ka GLOBE 2011 aasta kalendrist . Aasta tuleb tihe, aga põnev. Jõudu meile!

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga